Ένα μήνα μετά την κατάκτηση της χρυσής σφαίρας και το αξέχαστο“Holy Shit” που ανέβασε στο twitter μετά τη βράβευσή του, η ψυχή των Nine Inch Nails, Trent Reznor, μαζί με τον επί χρόνια συνεργάτη του Atiicus Rose κερδίζουν και το Oscar για τη μουσική επένδυση του “Social Network”. Μπορεί η ακαδημία να αρνήθηκε στον Fincher το αγαλματάκι της σκηνοθεσίας και της καλύτερες ταινίας αλλά αυτό του soundtrack δεν γινόταν να μη του το δώσει.
Η μουσική του άλλωστε είχε ήδη πάρει 9 τιμητικούς τίτλους και είχε προταθεί για άλλους 6. Σύμφωνα με τον Reznor το μουσικό αυτό χαλί που τιμήθηκε με το Oscar «Καλύτερης Πρωτότυπης Κινηματογραφικής Μουσικής Επένδυσης” έχει ως βάση του την ηλεκτρονική μουσική ενώ το χαρακτηρίζουν πολλά πειραματικά στοιχεία. Οι σκοτεινές και έντονες μελωδίες του προσπαθούν να μπουν στον ψυχισμό του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας Marc Zuckerberg και να ακολουθήσουν τις διαρκείς εναλλαγές του.
Είναι ένα ολοκληρωμένο music score και όχι ένα soundtrack που βασίζεται απλά σε ένα τραγούδι κράχτη (βλέπε theme songs). Ηλεκτρονική μουσική με πολλά 80s έρχονται να πλαισιώσουν την άνοδο των μετοχών του facebook. Πιο άλλο άραγε μουσικό είδος θα ήταν πιο κατάλληλο να ντύσει την επανάσταση των νέων αυτών μέσων;
Ήχοι με μεγάλη απόκλιση από τις Industrial μελωδίες των “How to Destroy Angels” στις οποίες έχουμε συνηθίσει το δίδυμο. Κι αυτό είναι το τόσο σημαντικό καθώς δείχνει ότι ο Reznor και ο Ross έχουν γκάμα και μπορούν να βγουν έξω απ’ αυτό που θα περίμενες. Το κλασικό πιάνο δένει με το synthesizer και δημιουργεί μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα που τη μια σου βγάζει κάτι θυμωμένη και την άλλη κάτι το μελαγχολικό. Από τα λίγα album που δεν μπορείς να ξεχωρίσεις ένα μόνο track. Ένα compilation με όλη τη σημασία της λέξης όπου το ένα τραγούδι σε οδηγεί ομαλά στο επόμενο.
Λίγο μετά τη βράβευση ο Reznor δήλωσε ότι "Όταν ολοκληρώσαμε τη μουσική ήμασταν πολύ περήφανοι και χαρούμενοι που μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην ταινία. Δεν μπορώ να πιστέψω πως πραγματικά κερδίσαμε και δεν βρίσκω λόγια να εκφραστώ" αλλά και ότι ένα χρόνο πριν δεν θα μπορούσε καν να φανταστεί ότι θα του δινόταν η ευκαιρία να γράψει ένα soundtrack.
Ο Hans Zimmer που ήταν επίσης υποψήφιος για τη μουσική του Inception υποστηρίζει ότι αυτή η νίκη θα βοηθήσει σημαντικά να ανοίξουν οι ορίζοντες των δημιουργούν και να ξεφύγουν από τις καθιερωμένες κατευθύνσεις στις οποίες κινούνται τα soundtracks.
Απ’ ότι φαίνεται, έπεται και συνέχεια για τον Reznor και τον Ross με τον Fincher να τους εμπιστεύεται και τη μουσική επένδυση της χολιγουντιανής μεταφοράς της ταινίας “The Girl With The Dragon Tattoo”.
6 σχόλια:
Αυτό που μου αρέσει σε αυτό το soundtrack είναι ότι, όπως λες κι εσύ, πρόκειται ουσιαστικά για ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό άλμπουμ, που μπορεί να σταθεί ανετότατα και μόνο του. Σίγουρα εκφράζει καλύτερα την εποχή από όλα τα υπόλοιπα που ήταν συνυποψήφια. Κρίμα πάντως που δεν ήταν υποψήφιο και το soundtrack του "Tron", γιατί και αυτό είναι στην ίδια λογική.
Όλο το βράδυ των Oscar αυτό έλεγα. Μάλλον έχουν ένα πρόβλημα γενικά με το Tron. Και του Inception καλό ήταν απλά έπεσε σε λάθος χρονιά.
Γενικά τα φετινά Oscar είχαν κάποιες αλλοπρόσαλλες επιλογές, αλλά την απουσία του Tron τη λες και σκανδαλώδη. Το Inception ήταν ένα κλασικό Zimmer soundtrack. Πολύ καλό, συμμετείχε και ο Johnny Marr, αλλά το Social Network είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και πιο σύγχρονο. Ας ελπίσουμε λοιπόν να συμβεί αυτό που προφητεύει ο Zimmer...
Κάθε χρόνο τα Oscar καταφέρνουν να μου ανεβάσουν το αίμα στο κεφάλι, είτε με τις παραλείψεις τους ή με τις επιλογές του.
Μακάρι απ' του χρόνου να συνεχίσουμε να βλέπουμε αντίστοιχα ενδιαφέροντα soundtrack και να μην πέσουμε πάλι στα ίδια...
Και τα τρια soundtracks που σχολιασατε ειναι τρομερα! Εκτος ost και το sound of violence ειναι πολυ δυνατο!;)
Ισχύει ;)
Δημοσίευση σχολίου